sobota 1. července 2017

Jóga a já

Tento článek jsem chtěla napsat už kdysi, ale nějak se v té změti témat ztratil. Až na žádost jedné moji milé čtenářky (Verunky) se mi opět nápad objevil v hlavě.

Už podle názvu je jasné, že článek bude povídací. Otevřu vám okénko do svého Já a vy se dozvíte třebas jaké závislosti mě jóga zbavila...co mě naučila a jak mi celkově obohatila život.

Tak odložte kabát ušitý z ostychu, udělejte si pohodlí a nakoukněte do něj/ní :-)
 

Jak jsem se dostala k józe?

Jóga si mě našla sama. Jak jsem již psala v jednom článku - mám spíše sedavé  zaměstnání a začala jsem "zatuhávat", a proto jsem hledala nějakou aktivitu, která by tohle odblokovala. Přeš plavání, u kterého jsem vydržela cca rok, jsem se dostala k józe. První náznaky zařídil asi Instagram a celkově Internet, kde na mě vykukovaly krásné jogínky v neskutečných pozicích. Avšak nemyslete si, že jsem se hned vydala do nejbližšího jógového centra. Někdy v lednu jsem koketovala se soukromými hodinami, ale nakonec prostě do studia nedošla. Oficiálně jsem začala poctivě jógovat až na podzim téhož roku (2015).


Praktikuji doma či ve studiu?

První ochutnávku jógy (podzim 2015) jsem si naložila díky YouTube videií. Já jsem strašpytel a měla jsem "strach" jít do studia bez předchozího seznámení. Po pár lekcích jsem si řekla, že nebudu poseroutka a prostě půjdu do studia - však co, za zkoušku nic nedám! No a byla to láska na první ásanu. Všechno se to tak nějak spojilo a já se do jógy zamilovala! (krásné studio, skvělá atmosféra, super lektorka..). Vlastně od začátku mé jógové praxe to tak nějak prolínám - studio, videa, ranní praxe (pozdrav Slunci dělám zpaměti)


Kde nakupuji oblečení a jógové věci?

Samozřejmě, že k józe nic nepotřebujete a můžete jógovat na zemi a v teplácích. Ale přeci jen, když už začnete, tak se chcete cítit pohodlně a hezké oblečení vás může i víc nakopnou do cvičení. Co se týče jógového oblečení tak to nejčastěji nakupuji např. v F&F, Lidlu, JoGaia, ale taky v různých obchůdcích, které mi cvrknout do oka (např. jedno tílko mám z Šibeniku).

Náramky a Maly kupuju taky různě - mám Malu z Brna, Bruntálu, náramky z Hostýnku, Bludova atd. Těch míst, kde se dají jógové šperky koupit je nespočetné množství. Já je teda spíše (a radši) nakupuju na zajímavých místech, kde se cítím dobře (pozitivní vibrace).


Jaký vliv má na mě jóga a jaké závislosti mě odnaučila?

Jóga jako taková je filozofií. Podle mě je to vlastně takový životní styl. Neznám nikoho, kdo by jen praktikoval a vůbec se mu to neodrazilo do života. Není to žádné náboženství, ale to vám asi nemusím vykládat. Jen mě mrzí, že ještě hodně lidí si myslím, že když praktikuji jógu, tak nesmím jíst krávu a chodím se modlit do ašrámu.

I když praktikuji "pouze" necelé dva roky, tak musím józe poděkovat za všechno, co mě naučila a odnaučila. Začneme tím odnaučením - a to je kouření. Nebyla jsem ten typ člověka, co si dá krabičku denně, ale na střední za den pár cigaretek padlo. No a ve Francii, co vám budu povídat. Neznám snad žádného Francouze, který by nekouřil. Takže tam to bylo i v práci a hlavně při různých večírcích atd. Bohužel ani plavání mě tenhle zlozvyk neodnaučil. Až jóga. Jednou jsem se prostě rozhodla, že to už nechci, že se to prostě k józe nehodí a skončila jsem. Ze dne na den. Když tak zavzpomínám, tak to bylo cca 2 měsíce po tom, co jsem začala poctivě praktikovat jógu.


Jóga je nenásilná a směřuje k lásce a to nejen k sebe sama, člověk k člověku, ale také k přírodě. No a tak jsem se vlastně dostala k přírodní kosmetice. Začala jsem se totiž zajímat co jaký produkt obsahuje a některé chemické koktejly - to je síla teda. Takže se snažím na tělo, vlasy a do pusy (zub. pasta) dávat přírodní věci. Jak víte, koketuji i s přírodní dekorativkou, ale tam bohužel nějak nemůžu najít favority - kromě očních stínů od Lavery. P. S. Nemáte nějaké tajné tipy?

Co se týče jídla, tak mě jóga navedla k trochu lehčí stravě. Sem tam si dávám dny, které jsou bez masa. Avšak vegetarián nejsem a nevím, zda někdy budu. Já mam maso ráda a potřebuji ho. Sem tam si dám i nějakou prasárničku. Nebudu vám tady psát, jak jím jen zdravá a bio jídla. Někdy je potřeba si trošku dopřát. Prostě všeho s mírou. Opravdu doporučuju poslouchat své tělo! To totiž nejlíp ví, co potřebujete. Každý jsme jiný a každý potřebujeme něco jiného!


Závěrem...

Jsem stresař, možná už je to lepší, ale přiznám se vám bez mučení. Musím být všude na čas (ne-li dřív) a jsem i dost paličatá. Jóga mě naučila zvolnit a brát věci lehčeji. Není to ještě ideální stav, ale myslím, že je tam díky ní krapet rozdíl. Už od mládí žiju s heslem - pokud bych měla zítra opustit svět, ničeho bych nelitovala. A to se týká jak rozhodnutí, tak chování k sobě samé a ostatním. Ano, samozřejmě že jsou dny, kdy se s někým pohádám, nebo jsem protivná, ale stále se snažím tohle heslo dodržovat. A to tak trochu navazuje na jedno z hlavních myšlenek jógy - žít tady a teď, užívat si života, nebabrat se v minulosti a neplánovat budoucnost.

Tak si užívejte života, žádný okamžik se už nikdy nebude opakovat, i kdyby jo, tak přeci jen bude s rozdílnou příchutí.

Krásné léto moji milí, s láskou V.












Žádné komentáře:

Okomentovat