neděle 23. července 2017

Sicílie - Tindari a černá Madona

Náš hotel se nacházel v městečku Furnari, které leží pod překrásným  poutním kostelem v Tindari. Takže každý den jsme měli krásný výhled na skálu, na které se hrdě tyčil. Asi v půli pobytu mi to nedalo a pozjišťovala jsem, jak se dá na kostelík vyjet. Myslela jsem si, že je to jen nějaká malá kaplička. Z dálky to vypadalo fakt pidi a já plánovala, že tam strávíme nanejvýš pár minut a pojedeme do hotelu. No, ale to jsem se tak "trochu" spletla......
 

Než se dostanete k samotnému kostelu, tak na skálu resp. do městečka Tindari (které bylo založeno již v roce 397 před n. l.) se dá dojet buď autem (ale musíte ho nechat na parkovišti a potom nahoru pešky či miniautobuskem), mini autobuskem typu hop on, hop off (pešky už je to pár metrů) a nebo můžete to zvládnout celé pěšky, ale to bych asi vypustila duši. Cestu lemují zastavení - křížová cesta.
 
Při stoupání ke kostelu se vám začne otevírat nádherný výhled na celé pobřeží. To je prostě něco neskutečného. Já bych se na tohle dokázala dívat hodiny.

Sicilské barvy, mozaiky a keramika mě totálně nadchla. Škoda jen, že jsme měli jeden kufr a omezená kila. Hned bych si pořídila nějakou krásnou mísu domů. Takže příště na Sicílii autem :-)

No a to je on! Vidíte, že do malé kapličky má kostel v Tindari hodně daleko.


Moc se mi líbil anděl, který nabízel svěcenou vodu.

Uvnitř je vše naprosto dokonalé. Barvy, zlatavý nádech a vitráže, které krásně vybarvují své poselství. Uprostřed se nachází černá Madona. Černou Madonou je vlastně kostel v Tindari proslavený. Jak se sem dostala a jaký je její význam - to je opředeno legendami.


Když se před kostelem dáte do leva, najdete dveře a po schodech se dostanete do menšího kostelíku, kde je uložena další černá Madona. Dle mě je v hlavním chrámu pravá a tady tohle je kopie.
 
soška černé Madony (menší kostelík)

No a ten výhled!! Já neměla slov! Na tvz. písečný jazyk, nebo prostě mys se dá dojet z pláže a mě strašně mrzí, že jsme to tak nějak zjistili až poslední den našeho pobytu. No příště se musím před odjezdem na dovču ještě více připravit!

Tindari je také známé svým archeologickým areálem, ale ten jsme vypustili a dali přednost šmejděním v obchůdcích (je jich tam fakt dost, stánky s tematikou ála Hostýnek) a osvěžením v baru.


Bar Tyndaris se nachází přímo před kostelem. Já byla nadšená z moderní desingu, skvělé nabídky a vše doplnila do dokonalosti moc milá obsluha. Návštěvu rozhodně doporučuji!


Já zkusila pravou sicilskou "granitu". Chuťově je to jakoby jste jedli jahody se šlehačkou a k tomu přikusovali bochníček z podobného těsta jako je makový rohlík. Akorát jahody jsou vlastně v dřeni. A ta šlehačka - ta byla tak hustá, že v ní stála lžička, ale na dovolené se přece může, že jo? Shrnu to - naprostá lahoda!

Bar navíc disponuje zahrádkou, která má naprosto famózní výhled! Škoda jen, že jsme nemohli strávit v Tindari více času, ale i tak jsme si to tam naprosto užili.



No a co jsme navštívili dál? Pokračování příště.....




Žádné komentáře:

Okomentovat