pondělí 5. prosince 2016

Jóga doma - dvě jogínky a jeden jogín u vás doma


Má oblíbená jógová studia už znáte, ale co když mám chuť zajógovat si doma? To pak díky internetu a YouTube jde velmi lehce. ´´Domácí jóga´´ byla vlastně moje úplně první jógová zkušenost. Jelikož mám sedavé zaměstnání, začaly mi zatuhávat záda. To už jsem slyšela svoji červenou kontrolku a hledala sport či pohyb, který by mě bavil. Zkoušela jsem plavání, to mě chytlo asi rok, ale pak místo těšení jsem to začala nesnášet. Co si budeme povídat, když je venku nula, tak představa studené vody v bazénu vám k té motivaci nepřidá. Takže bazén vypadl a zůstal přijatelný jen v létě, kdy je pro mě příjemným osvěžením po horkém dni.

Ani nevím, kde a jak jsem se dozvěděla o józe. Prostě ke mě tak nějak přišla. Jelikož nemám ráda někam chodit, aniž bych nevěděla do čeho jdu, tak jsem zabrouzdala na YouTube a zacvičila si pár jógových videí. Ihned bylo rozhodnuto, byla to láska při první asáně. Jógu jsem si zamilovala a začala chodit i do studia na pravidelné jógové lekce.

Pokud nechcete/nemůžete/nemáte čas/není ve vašem místě studio či lekce jógy, nebo prostě nemáte s kým jít a nechce se vám chodit samotné, tak dnes vás chci seznámit s jogínkami a jedním jogínem, jichž videa vám otevřou dveře do jógového světa. Je jen na vás, zda vejdete dál, nebo dveře zavřete.

ADRIENE MISHLER
Adriene pochází z Texaského Austinu. Na jejím YT kanále naleznete spousty videí od 10minutovek až po hodinovky, od detox jógy, přes vysvětlení provedení konkrétní asány, až po jógu před spaním. Paleta je opravdu pestrá a vybere si každý. Perfektní počin jsou dva měsíční programy. První se jmenuje 30 days of yoga (30 dní s jógou) a obsahuje lekci na každý den. A druhý, Yoga camp (Jógovy kemp), který je novější, disponuje kromě lekcí na každý den, i možností zaregistrování se do programu (zdarma). Zaregistrovaný člen získá možnost stažení si měsíčního plánu jednotlivých lekcí. Což je super motivující, když si ho dáte na viditělné místo a poctivě odfajvkováváte již odcvičené lekce. Spolu s rozpisem, vám každý den přijde motivační a vysvětlovací email. Adriene totiž lekce v jóga kempu vede v duchu jednotlivých manter, které jsou zaměřeny na Já (např. já přijímám, já jsem otevřená, já vytvářím...). Těžko vám řeknu, jaké je mé oblíbené video od Adriene, já je prostě miluju všechny.
Pro více info (zdroj fotek): http://yogawithadriene.com/
YT: https://www.youtube.com/user/yogawithadriene



VÁCLAV KREJČÍK
U Vaška nevím, kde mám začít. On toho totiž stíhá tolik, jako by měl nejméně dva svoje klony. Vašek je pro mě jedna z největších osobností jógy v ČR. Možná některá jogínka se mnou nebude souhlasit. Ale on opravdu jógou žije a angažuje se ve všem, co zavání jógou. Od časopisu Jóga Dnes (jediný časopis o józe v ČR), přes vedení vlastních Energy studií, po samotné lektorování. Přes rok do toho ještě stíhá jezdit na jógové pobyty, projede si své jógové tour, natáčí jógová videa a spolupracuje na jediné konferenci o józe v ČR - Jogová konference, která je 2x do roka. Aby toho nebylo málo, tak se neustále vzdělává a píše o svých cestách knížky (samozřejmě vlastním všechny i s věnováním od autora:)). Jeho podporou je Jakub Šamberger a čtyřnohý Aki. Na jeho YT kanále moc videí nenajdete, ale ty co tam jsou vám postačí. Další videa lze po registraci (placené) spustit přes www.jogavirtual.cz.
A třešnička na závěr. Pokud jste z Kroměříže, tak jásejte, protože Vašek k nám dorazí příští rok v rámci svého tour :)
Pro více info (zdroj fotek): www.vaclavkrejcik.cz
YT: https://www.youtube.com/channel/UCcJOipx2UGz-4jykawmAupQ



KINO MACGREGOR
Kino propadla Ashtanga józe a na jejím těle to jde znát. Je neuvěřitelně ohebná, prostě neskutečný, co dokáže se svým tělem. Každopádně nemusíte mít strach, na jejím YT kanále má i videa pro začátečníky a také videa s konkrétními popisem provedení jednotlivých asán. Kino patří do velmi úzké skupiny lektorů Ashtanga jógy, kteří se můžou pyšnit certifikátem lektora Ashtanga jógy přímo od  Sri. K. Pattabhi Joise získaným v Mysore (Indie). Letos dokonce při svých cestách navštívila Prahu a hrstka jógových nadšenců měla možnost zažít s ní kurz naživo.
Pro více info (zdroj fotek): https://kinoyoga.com/
YT: https://www.youtube.com/user/KinoYoga


Tak to jsou mí favorité, co se týče domácí praxe jógy. Všichni tři jsou úžasní, každý má trochu jiný ´´styl´´, ale v srdcích mají všichni zakořeněnou základní myšlenku jógy. A tím je žít v přítomnosti a šťastně.



Při domácí praxi se vám může stát, že vám zabere podložku váš čtyřnohý přítel 😊


A nebojte, na praktikování jógy nepotřebujete velké prostory, stačí vám jen podložka a vaše tělo.




A co vy? Cvičíte doma? Zkoušeli jste nějaké ´´domácí jógové video´´?


P. S. Kdyby někoho zajímal můj jógový outfit - legíny F&F, tílko Lidl, podprsenka Adidas

8 komentářů:

  1. Jóga je úžasná, ale začátečníkům bych cvičení podle videí rozhodně nedoporučila. Zpětná vazba od učitele je u jógy velmi důležitá, protože špatně cvičené asány nás nikam neposunují a navíc si můžeme velmi lehce ublížit. Jinak si zmínila i mé oblíbené jogíny, ale beru je jen jako inspiraci, podle videí moc necvičím. Jinak z českých jogínu je pro mě velmi inspirující Katka Burešová.
    www.42stupnu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě je fajn zacvičit si pár videí, než člověk vkročí do studia. Hlavně když neví co od jógy očekávat. Navíc tihle tři krásně vysvětlují na co si dát pozor u jednotlivých asán, takže riziko ublížení si je dle mě minimální. Já osobně ráda cvičím i doma a neřekla bych, že mě to nikam neposouvá, ba naopak. Každopádně děkuji za tip na K. Burešovou, musím na ni mrknout. Krásný den přeji :)

      Vymazat
    2. Já souhlasím s tím, že cvičit podle videa je zcela v pořádku, pokud si vyberete lekci, kterou vás instruktor řádně provede. Osobně jsem s jógou začala doma s videi od Adriene a nemůžu si ji vynachválit. Odcvičila jsem s ní celý program 30 denní Yoga Camp na začátku letošního roku.

      Vymazat
    3. Ona je prostě skvělá, já ji mám fakt moc ráda. Děkuji za komentář a přeji krásný den!

      Vymazat
    4. Videa jsou fajn jako inspirace. V dnešní době snad už každý ví co jóga je, takže při vstupu do studia ví o co jde. Navíc je jóga velmi spirituální záležitost, kterou s videem z youtube moc neprožiješ. A hlavně instruktor ve videu tě nikdy neupozorní na chybu, kterou děláš, což je hlavní důvod, proč nemám videa moc ráda. Cvičím jógu přes 12 let a lekce s učitelem jsou nepřekonatelné, zpětná vazba je k nezaplacení. Ale pokud jógu bereš jen jako trénink, tak video stačí. Já se ráda učím a proto chodím na jógu hlavně do studií.

      Vymazat
    5. Každý jsme unikát a máme volnost provádět svoji praxi tak, jak nám nejvíce vyhovuje. Jóga se snad jako trénink ani brát nedá, není to žádný aerobic. Ale to by byla diskuze na hodně dlouho. Mějte krásný den :)

      Vymazat
  2. Já jógu miluju! :)) Cvičím ji jak doma, tak i ve studiu a jsem spokojená. :) Adriene je úžasná jogínka, mám ráda její videa. Kino, to je prostě bomba. Moje lektorka a zároveň kamarádka byla na jejím kurzu, když byla o prázdninách v Praze a pochvalovala si ji. :) Taky ráda cvičím podle Yoga by Candace, určitě mrkni. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jógu miluju taky, takže máme společnou slabost :) Opravdu? Mě to bohužel nějak uteklo :/ Zjistila jsem že je tady až podle fotek. Moc děkuji za tip, určitě mrknu :) Krásný večer Kristýnko!

      Vymazat