pátek 30. prosince 2016

Kokosy na sněhu


Dnes se opět podíváme na jednoho mého oblíbence. Chtěla jsem napsat kosmetického, ale není to úplně typický kosmetický výrobek. Jedná se totiž o kokosový olej. Podlehla jsem mu asi před rokem, kdy byl pořádný ´´kokosový boom´´ a vyzkoušela ho na tolik způsobů, že si u mě našel své trvalé místo.

Kokosový olej je získáván z jader zralých kokosových ořechů. Je zdravý prospěšný jak pro vnitřní, tak pro vnější užití. Díky vysokému obsahu nasycených mastných kyselin oxiduje velmi pomalu, tím pádem vám nemůže zežluknout a vydrží až 2 roky. Kokosový olej je za běžných teplot tuhý, ale kolem 24 stupňů se mění jeho konzistence na tekutinu. Pokud ho opět vychladíte ztuhne zpět do původního stavu.



Olej často najdeme ve skleněné pixličce. Jedinou nevýhodou tohoto balení je nepřenosnost. Hlavně tedy v létě, když si chcete svůj kokosáč vzít s sebou, můžete se rozloučit se vším, co bylo s ním v zavazadle. Tyto balení totiž špatně těsní a v létě je i za běžných podmínek kokosáč tekutý. Ale nezoufejte. Firma Saloos přišla s geniálním nápadem a tím je cestovní balení, které je v tubičce s pevným šroubovacím uzávěrem. Jen nezapomeňte, že až léto pomine, kokosáč vám opět ztuhne, takže doporučuji na chvíli nahřát (topení, ponořit do teplé vody), aby trochu ´´povolil´´ a byl připraven k použití (viz. fotka níže).




Využití kokosáče je spousta a já vám dnes prozradím moje tipy jak ho používat...

Tip č. 1: Místo tělového mléka/másla atd.
Kokosáč nanáším na tělo stejně jako tělové mléko. Je vhodný i na citlivou pokožku, suchou i normální. Uklidní pokožku namáhanou sluncem (po opalování) a i po holení (depilaci).

Tip č. 2: Místo krému na ruce - přes noc
Jelikož mám v zimě suché ruce a to tak, že mi praskají do krve (a to nosím poctivě rukavice), namažu si je kokosáčem vždy na spaní (na nic už nechytám a peřinu beru do dvou prstíčků :D) a jdu spát. Ráno jsou vyživené a hladké.

Tip č. 3: Místo pleťového krému
Vyživení pokožky pleťovým krémem je základ. Kokosáč ho může plně nahradit. Je vhodný jak na den, tak i na noc. Nemějte obavy, že budete mít ´´mastný´´ obličej. Pokud dáte správné množství (radši míň), tak se ´´lesknout´´ nebudete. Olej se rychle vsákne do pleti a vy můžete v klidu použít svůj make-up.

Tip č. 4: Místo zubní pasty
Ano, čtete dobře. Jednoduše zajedete kartáčkem do kalíšku, aby se hmota nanesla na štětiny a čístíte :) Dokonce má bělící účinky. Osobně to střídám s klasickou pastou. Přece jen jsem naučená na pusu plnou pěny
:-D

Tip č. 5: Místo masážního oleje
Pokud chcete udělat vaší polovičce radost a nemáte po ruce kvalitní masážní olej (můžu opět doporučit oleje od Saloosu), krásně vám ho zasupluje kokosáč. Navíc masírovaný se bude cítit jako na exotické pláži a to díky omamné vůni kokosu.



Z beauty se postupně přesouváme na další oblasti použití kokosáče

Tip č. 6: Místo oleje na vaření
Lahůdka! Vyzkoušela jsem nedávno orestovat kuřecí prsíčka na kokosáči a byla to pecka. Pokud tedy máte rádi chuť podobnou kokosovému mléku a kokos zbožňujete stejně jako já.

Tip č. 7: Místo kupovaných sladkostí (Rafaelo atd.)
Na internetu koluje spousta receptů, které využívají kokosový olej. Já zkusila zdravé nepečené RAWfaelo, ve kterém je spojovací surovinou kokosový olej a bylo vynikající! Doporučuji vyzkoušet!

Kokosový olej je prostě super univerzální a určitě najdete další jeho využití. Je to totiž tak dobrý produkt, že se snad hodí na vše :-). Osobně mám doma jednu pixličku v koupelně, jednu v kuchyni a na cesty beru cestovní balení. Co se týče značek, tak vyzkoušené mám kokosáče od Saloosu či Purity Vision, u nich nešlápnete vedle. Kokosový olej seženete v každé zdravé výživě, DMku nebo na eshopech. Při koupi vybírejte kvalitní s označením bio. Rafinované - o tom se snad radši nemá cenu bavit, ty prostě ne!



A co vy? Znáte kokosový olej? Jaké jsou vaše tipy na jeho použití?





Žádné komentáře:

Okomentovat