čtvrtek 25. května 2017

Workshop Therapy yoga - dech na úrovni vnitřní introspekce v Brně

Tak si šmějdím Internetem a vidím nový workshop, který je za 14 dní v Brně. Kliknu na přihlášku a bohužel - místa jsou již plná. Nééé - zní mi v hlavě. Ale co, líná huba holé neštěstí! Přihlášku si vyplním jako náhradník a ještě píšu přímo mejlík do studia. A vida :-) Někdo odřekl, není to osud?


Celá natěšená ještě ten den platím kurzovné a taky jízdenky na bus. Opět jsem využila skvělou Arrivu (nebojte, nedělají mi sponzora :-D) a za cca 45 minut jsem byla v Brně. První rituální zastávka je ve Vaňkovce ve Starbucks, kde si vždycky dám nějakou jejich specialitku. Tentokrát to bylo kafe se šlehačkou a karamelem. Trochu cukrová bomba, ale je potřeba posilnit se na celý den jógování.


Slibovala jsem si, že příště už nepůjdu přes půlku města pěšky a že se kouknu na nějakou tramvaj...no co myslíte? Vykvákla jsem se na to a šla opět pěšky. Cesta se mi ale zdála být kratší než minule, to bylo asi tím, že už jsem šla po paměti a nevyužila navigaci.


Co vám budu povídat, cca 30 minut rychlé chůze mě docela rozohnilo a celá rozpálená jsem přišla do studia. Naštěstí hned za prahem studia na mě dýchl zenový klid a já se ´´uklidnila´´. Rozhlídla jsem se a všimla jsem si, že studio prošlo malými změnami - samozřejmě že k lepšímu :-)



Mini jógový obchůdek se přesunul do hezké police před recepci, takže si můžete pohodlně prozkoumat všechny nádhernosti. No já opět měla co dělat, ale odolala jsem a nic jsem si neulovila.


Tím pádem v relax zóně vznikl takový ucelený klidový prostor. Dřív byl věšák s jógovým oblečením na parapetu. Takže teď to tam vypadá naprosto perfektně. Strašně moc se mi líbí v oknech zavěšené sukulenty. Jsou ve skleněné nádobě s pískem a jsou naprosto úžasné. K dotvoření atmosféry slyšíte jemně zurčící fontánku, která je umístěna na parapetu. Mě se relax zóna líbila moc i před tím, ale teď je to prostě dokonalost!



No a jaký byl workshop? Na začátek jsme si řekli něco o dechu. Co to je, jak ovlivňuje tělo a jak se v něm projevuje. Co mě zaujalo a co si myslím, že dělám, ale ne tak dobře je, že kromě ranního protažení by jsme se měli i prodýchat. Já ráno cvičím každý den (kromě víkendu) Pozdrav slunci, ale nikdy nedávám důraz na hluboké prodýchání (to spíš až při večerních lekcích, kdy se potřebuju zklidnit po celém dnu). Hlubokým a pozorným rozdýcháním (stačí pět dlouhých a plných dechů resp. nádechů/výdechů) totiž aktivujete všechny čarky a také mozek. A to je přece nutnost pro pracovní/školní den :-)


Poté pokračovalo zakomponování různých typů dechu do ásan. Kdy jsme si dech vyzkoušeli a poté ho propojili s ásanou. Bavili jsme se a zároveň zkoušeli Bhastriku, Udžají, Kapalabháti....Nechyběly i krátké jógové sekvence jako Surja Námaskár - Pranava OM (tedy Pozdrav slunci, kdy s každým výdechem se zpívá OM). Bylo toho spousta a workshop byl veden na rovině prožitků - vyzkoušejte a řekněte mi, co to dělá - vlastně taková škola hrou. Workshop byl celkem náročný, protože střídat různé typy dechu je fakt makačka a cítila jsem unavenost snad ještě víc, než při klasických lekcích s ásanami.

Mezi jednotlivými hodinami byly pauzy a větrání, což mě po stresujícím Yoga festu, kdy jsem si nemohla otevřít okno (pořád na někoho táhlo atd.), velmi potěšilo. Když prostě dýchá naplno cca 20 lidí, tak je to nutnost. Celkově se při józe prostě hodně dýchá a já hned cítím, když se vzduch vydýchá. Vydýchaný vzduch je pro mě spouštěč snad všeho - začnu být nervózní, unavená a protivná a pak to se mnou prostě stojí za nic...:-D


Takže jak asi už cítíte s workshopem jsem byla spokojená. Pokud ho mám srovnat s únorovým yin workshopem, tak asi je mému srdci blíž yin yoga/jin jóga, avšak nezávisle na lektorkách nebo tak. Prostě jen ochutnávám a hledám si cestičku, který typ jógy je mi nejbližší. Což je zatím pořád yinka/jinka :-)


Nevím, jestli to můžu říct, když jsem absolvovala ´´jen´´ dva workshopy, ale celkově s workshopy studia Yoga Brno jsem naprosto spokojená. Doporučuju je všemi deseti! Studio je moc příjemné, recepční jsou milé a lektorky jsou úžasné! Takže pokud vás v rozpisu nějaký ten workshop zaujme běžte do něj, opravdu to stojí za to :-) No a já už se těším na další.....


A co vy? Byly jste na nějakém jógovém workshopu? Jak se vám tam líbilo?

Žádné komentáře:

Okomentovat