čtvrtek 26. dubna 2018

Jógová neděle s Vaškem a Kubou aneb Weleda turné Žijte jógu v Kroměříži

Slyším tóny budíku z telefonu. Probudím se a ještě před otevřením očí hledám v hlavě co je za den a proč jsem si natočila budíka? Mysl neskutečně protestuje. Mám za sebou náročný víkend - dámská jízda v pátek, sobotní patnácti kilometrová túra. Moje druhé já mě přemlouvá, ať proválíme spolu neděli zachumlané v peřině. Po pár minutách se dám psychicky do kupy, zasměju se té lenošivé Verči v hlavě, zavřu ji po zbytek dne do skříně a jdu se nachystat.

První přichází na řadu sprcha a pak takové ty ryze dámské věci ála lazení legín s tílkem a Malou. Přichystaná obouvám tenisky a vydám se směr Kulturní dům. Po cestě si říkám, jak je to super, že je Vašek opět po roce v Kroměříži a já si tak můžu užít kousek pražské jógy v mé městě bez nutnosti startování auta do jiného města. 
 Po pár minutách chůze se ocitám před DK, vyběhnu schody a u vchodu do sálu mě s milým úsměvem zdraví organizátorka akce - Šárka Říháková/Flow yoga studio. Odškrtne si moje jméno, předá mi dáreček a taky los do tomboly. V hlavě se mi honí, kolik tady bude lidí a zda sál bude stačit. Naštěstí Šárka je jednou z těch, která u organizace akcí přemýšlí a i když je nás docela dost, máme každý dostatek místa pro svoji jógovou praxi. 
 Rozroluju podložku a nasávám atmosféru sálu. Je cítit mírné vzrušení a zvědavost. Než se položím na podložku, vytáhnu novou knížky Žijte jógu (samozřejmě se dala koupit i na místě, ale Ježíšek byl rychlejší) a jdu se pozdravit s Vaškem a Kubou. Přivítáme se, prohodíme spolu pár slov a jako poctivá fanynka si vyptám autogram do knížky :-) Z obou sálá pozitivní energie a dobrá nálada, která je přímo nakažlivá a tak od nich odcházím s velkým úsměvem.
 Pár minut po desáté hodině nás přivítá Šárka, která nám přiblíží program jógové tříhodinovky. Šárka je (pokud jste tady noví) majitelkou Flow yoga studia, které najdete v Kroměříži. Minulý rok (článek tady) se chopila první jógové hodinky, ale dnes přenechává žezlo Kubovi, který odstartovává dnešní jógové tour. 
 A tak se uvelebuju na podložce a v hlavě mi probíhá, jak se těším na Kubovu pomalejší/terapeutickou jógu. Už jsem měla tu čest s Kubou pár lekcí zažít a vždycky se jednalo spíše o jemnější sekvence. Ehm, dneska se ale žádné válení nekonalo. Po pár minutách mi tečou krůpěje potu a já nechápu. Myslela jsem si, že to bude opačně díky dřívější zkušenosti. Vašek má lekce vždy trošku náročnější a Kuba jemnější. Ale tady vidíte, že nemáte nikdy nic předem očekávat! Kuba překvapil, samozřejmě že mile. Lekce byla výživná a šťavnatá. Stylem spíše power jóga, ale jak říkal Kuba, bude plavková sezóna, tak trošku víc zamakat neuškodí :-D. Pomyslně jsem odkývla Kubovi souhlas. Já mám totiž už tu línou Verču v sobě zpracovanou. Nechám ji vyřvat a pak se držím hesla - když nemůžeš přidej víc. A tak utírám pot a jedu dál. V hlavě se ale modlím, ať si to kluci jen přehodili, nebo vypustím duši :-D 
 Po krátké pauze, nastupuje na pódium Vašek a zahajuje svoji lekci. Začínáme velmi zvolna. Pokračujeme přes ásany, které jsou jednodušší po ty složitější. Stylem bych to přirovnala spíše k hatha józe (než power józe) s důrazem na rytmus dechu v souladu s ásanami. Ásany se hezky prolínají a navazují na sebe.
 Vašek, tak jako vždy během lekce, stíhá ásany, vtipy a ještě vás dokáže vyburcovat, aby jste se nebáli a zkusili těžší ásanu, kterou zařadil do své dnešní sestavy. Během lekce nás nabádá, abychom praktikovat denně třeba dvacet minut, než jednou za čas hodinu. S čímž já naprosto souhlasím a sama se to snažím dodržovat. Lekci zakončujeme o něco delší relaxací a šávásanou.
 Na konci tour přichází dárečky v podobě tomboly. Musím smeknout o kolik cen se soutěžilo! Přišlo mi, že vyhráli snad všechny jógínky/jogíni.
 Dárečky roznášeli Vašek s Kubou a mě to tak trošku připomnělo Vánoce. Ty já jak víte miluju a tak jsem měla po celou dobu tomboly úsměv od ucha k uchu, i když jsem nic nevyhrála.

 Na úplný závěr jsme si všichni poděkovali navzájem. Za sdílenou energii, za organizaci Šárce a taky za příjezd kluků k nám do Kroměříže. 
Já jsem si ty tři jógové hodiny moc užila! Vyskočila jsem po dlouhé době ze své jógové komfortní zóny a dala si trošku do těla, což už asi bylo i potřeba. 
Z akce jsem odcházela nabuzená, plná energie, s dobrou náladou a zároveň spokojená jako želva! Ano, takhle na mě působí síla, která se jmenuje JÓGA :-)
A co vy? Byli jste na turné Žijte jógu, či se chystáte??
Těším se na vaše komentáře <3

Žádné komentáře:

Okomentovat