středa 29. listopadu 2017

Jógamatka Aress aneb moje druhá pomocnice

Jógamatka je pomocnicí skoro každého jogína. Je fakt, že když to vezmu kolem a kolem, tak podložku ke cvičení jógy ani nepotřebujete, jen je to prostě komfortnější a dalo by se říci hygieničtější a bezbepečnější.

Ježíšek mi minulý rok donesl krásnou jógamatku Prana (recenze tady), která mi sedne fakt hodně (praktikuju pomalejší styly - hathu, jinku atd.). Jedinou její nevýhodou je to, že kdykoliv si ji doma rozroluju, roztáhne se mi na ni můj čtyrnohý miláček. A protože chci, aby mi podložka vydržela co nejdýl nepoškozená (časté praktikování, Denyho drápky), tak jsem přemýšlela o nějaké levnější variantě, která by mi sloužila ke střídání s Pranou. 


Samozřejmě jsem poctivě hledala na internetu, ale žádná mě nezaujala (resp. zaujaly, ale byly v cenové relaci Ježíškovské Prany). Až při jedné nevinné návštěvě Sportisima, sem při čekání na mamku objevila tuhle Arresku.

A jak se mi osvědčila? Pojďme na to :-)

Nejdříve si ji představme. Jedná se o jógamatku Aress, kterou seženete ve Sportisimu. Dělá se ve dvou barevných provedeních. Její rozměry jsou 180 x 61 cm, výška je 4 mm a váží 700 gramů. Co mě na ní nejvíc zaujalo a vlastně i kvůli tomu jsem do ní šla, byl materiál versus cena. Podložka je totiž vyrobena z TPE (stejně jako moje stávající Prana, jedná se o materiál, který je bez ftalátů atd.) a dáte za ni jen 399 Kč. Což je oproti takové Praně, která nejde pod tisícovku hodně dobrá cena.


Velmi příjemné je, že k jógamatce dostanete takové jednoduché, ale praktické poutko. Takže můžete podložku srolovat a hodit na záda bez problémů a taky bez nutnosti vlastnit obal na jógamatku. Váhově je lehká a taky dobře drží tvar v roli.


 Tloušťka podložky je pro moje praktikování optimální. Je o milimetr nižší, než Prana. Tudíž poleženíčko je trošku tvrdší, ale že by byl rozdíl nějak extrémně cítit, to určitě ne. Od země izoluje dle mě dobře, takže nemusíte mít strach, že vás budou studit záda. 



Podložka je opatřena šedým protiskluzem, který je vytvořen ve formě vroubků. Při praktikování se podložka trošku posouvá. Sem tam se mi stane i to, že se jakoby zvlní, takže protiskluznost vůči podlaze není úplně stoprocentní, ale opět, není to nic extrémního. Spíš vám chci pravdivě vylíčit všechny dojmy z testování.


Horní vrstva je na omak příjemná a pod prsty mi nějak zásadně neklouže. Při prvních lekcích se mi lehce ošoupala. Já to ale beru jako proces, při kterém se mi podložka přizpůsobuje, aby jsme si spolu sedly jako ulité :-)


Malé srovnání obou jógamatek - růžová Prana je o milimetr vyšší a celkově je měkčí. I tak jsem na Aressce praktikovala jemné styly jógy, které vyžadují více praktikování na zemi a neměla jsem problém s diskomfortem.


Teď se asi ptáte, zda se vyplatilo si ji pořídit nebo ne. Já tedy rozhodně  nelituju. Samozřejmě není to Prana, či jiná kvalitní jógová značka, která to prostě umí na jedničku, ale i tak jsem spokojená.
Osobně bych tuhle jógamatku doporučila občasným jógínům a těm, kteří si chtějí ušetřit svoji dražší podložku (časté používání, domácí mazlíčci). Měla jsem ji i na jógové konferenci, kde dostala celkem hodně zabrat a přežila to bez újmy. No a samozřejmě jejím velkým plusem je cena, která je podle mě vážně moc pěkná na to, co podložka umí a z čeho je vyrobená :-)

A na jaké jógamatce jógujete vy? 
Těším se na vaše komentáře <3

Žádné komentáře:

Okomentovat