úterý 21. listopadu 2017

Dvoudenní seminář Klasické védské jógy v Olomouci

,,Už by to chtělo zase nějaký jógový workshop" - blesklo mi hlavou, když jsem měla chvilku ála hlava v oblacích. No a vy víte, že vnitřní hlas poslouchám, takže jsem se dala do hledání. Ono se může zdát, že je teď jóga na každém kroku, ale najít workshop/seminář, který by odpovídal mým požadavkům je docela oříšek. Žádný jógový web nenabízí kompletní nabídku a tak vždycky hledám tzv. ručně. Mám pár jógových studií, kde vím, že jsou profi a tudíž by to měla být polovina spokojenosti.

Z mého hledání sama blázním, pátrám jak Sherlock, vymýšlím, přemýšlím, poctivě čtu detaily a dohledávám informace. Tentokrát mě zaujaly pouze workshopy v Praze, ale jelikož mě nějak nelákalo daleké cestování v tomto pošmourném počasí, tak jsem fakt váhala, co vybrat. Ale mělo to tak být, protože během mého vymýšlení/přemýšlení mi Bůh/Osud/Vesmír poslal tohle školení ve studiu Yofyz v Olomouci.

Studio Yofyz jsem ještě neměla možnost navštívit, protože kurz který pořádaly holky s Deepem (a já se ho zúčastnila, dojmy v článku tady) se z kapacitního hlediska přesunul do jiných prostor. A tak jsem byla zvědavá jak to tam vypadá. Vás to taky? Tak pojďte, navštívíme ho spolu :-)


Hned u vchodu na vás dýchne jógová atmosféra. Nechybí zde jógové/orientální obrazy, malé/krásné detaily a magická nástěnka s aktualitami.




Nemusíte se strachovat kam dáte všechny svoje osobní věci. Studio disponuje prostornou šatnou s uzavíratelnými skříňkami a také konvičkou čaje, která je k nabídnutí pro každého :-)


Tak jako v každém studiu si můžete udělat radost něčím krásným - jógovým náramkem, či přírodní kosmetikou (já měla opět co dělat, abych si zas něco nepořídila).



Kurz byl dvoudenní a v komorní atmosféře pěti praktikantů. Védská jóga - ptáte se v duchu: co to je zas za nový styl? Upřímně, já ten název slyšela poprvé. Samozřejmě že vím, co jsou védy, ale védská jóga? Co je to za novinku? Tak, či tak mě anotace semináře zaujala a přitáhla, takže jsem to přestala řešit. 


Jak jsem se později přesvědčila, tak vlastně o žádnou novinku nejde. Jde o klasickou jógu. O takovou, o kterou šlo před xseti lety, kdy se trénovala spíše mysl, než tělo. Její hlavní myšlenkou je to, že pokud neumíme využít a použít zkušenosti v našem životě, každý den, každou hodinu, je sebelepší dovednost technik a cvičení, či encyklopedická znalost filozofie k ničemu. A pokud se cokoli děje bez přítomnosti našeho vědomí jakoby se nestalo. 

Celá struktura semináře byla plynulá. Jirka prolínal povídání s ásanamy. Ty však byly velmi, velmi pomalé. Přirovnala bych to k jinovce smíchanou s hatha jógou. Ásány se dělaly opravdu pomalu a procítěně, dech měl určitý rytmus a výdrže byly delší. I návrat z pozic byl hodně pomalý, přesně tak, aby jsme si uvědomili i toho posledního mravence na prstu :-) Třeba základní postavení + bojovníka na obě strany jsme dělali cca 15 minut. Musím říct, že tahle praxe mě hodně oslovila a uvědomila jsem si, že pomalá a vědomá jóga (kdy opravdu jdete milimetr, po milimetru do finálního postavení ásany) je daleko, daleko těžší, než rychlý pozdrav Slunci. 


Kromě ásan a filozofie jsme se naučili i různé dechové techniky - např. kumbhaku a nádhí šodhánu. Zpívali jsme mantry, vyzkoušeli si meditaci na siddhi. Každý den byl zakončený relaxací, díky které jsem se cítila svěží a ne unavená, tak jak z každého workshopu/semináře, co jsem zatím zažila. Také jsme pronikli do tajů tibetských mís (míseček, jak jim krásně říká Jirka), které mě naprosto fascinovaly! Byla jsem překvapená jejich širokou škálou využití. Jirka nám na ně hrál při meditacích a relaxacích, dále nám ukazoval a vlastně i dokazoval (pro ty méně věřící) jejich účinky pomocí vody (všichni jsme byli paf, jak z obyčejné klidné hladiny vody vznikla tančící voda) a také nám každému předvedl na vlastní kůži její léčivé schopnosti (při relaxaci nám položil místu na hrudník a začal hrát - neskutečný zážitek, doporučuju!).



Padla řeč o detoxikaci, půstech a očistě. Tento blok vám shrnu jednoduše - všeho s mírou a poslouchat své tělo. Pokud do toho jít, tak opatrně, po malých krůčcích a hlavně nejít z extrému do extrému. Čímž jsme nakousli i téma samoléčení a vysvětlili si rozdíl mezi rovnováhou a harmonií. 

Řeknu vám to upřímně. Se seminářem jsem byla fakt spokojená. Jirka je profík a je to opět jeden z těch, který ví o čem mluví, protože žije podle toho co "káže". Já doufám, že to nebylo poslední setkání s ním, protože můj vnitřní hlas se tetelí a chce proniknout do védské jógy ještě víc :-)


V neposlední řadě bych chtěla poděkovat všem čtyřem lidem, co prožili kurz se mnou. Moc se omlouvám, za ten otravný kašel (ano, stále jsem nachlazená), děkuji za výměnu zkušeností jak ze života, tak z jógové praxe. Děkuji Jirkovi za to, že učí/šíří, to co učí/šíří :-). A závěrem putuje ohromné děkuji Míši a Radce za další super kurz/seminář v jejich studiu!

S láskou, Verča


                     webovky studia a Jirky: Studio YoFyz

Žádné komentáře:

Okomentovat