neděle 26. února 2017

Workshop Yin yoga - vnějším klidem k vnitřní dynamice v Brně

Studium vysoké byla divočina. Skloubit práci a školu byla fakt makačka. Myslela jsem, že to nezvládnu. Po první dnu jsem zastavila na benzínce a brečela jsem. Tak moc jsem si nevěřila, že to nedám  (i když jsem na střední měla vyznamenání a odmaturovala za samé jedničky). Tohle byl úplně jiný level. Učení mi doslova spadlo na hlavu, bylo toho šíleně moc!

Za tři roky, bez jediného opakování zápočtů či zkoušek přebírám červený diplom a taky ocenění za nejlepší práci v mém oboru. Byla jsem neskutečně šťastná a pyšná.  Na promoci zazněla věta: ,,Maturitou či diplomem nic nekončí. Prosím, neustále se vzdělávejte, je to opravdu velmi důležité posouvat se ve vzdělání dál.´´ A proč tady ta vsuvka? Protože najít něco co vás baví a naplňuje je podhoubím pro to být šťastný. Vzdělání a dychtění po informacích totiž nikdy nepůjde tak snadno, jako když studujete něco, co vás baví. To potom chcete vědět úplně všechno a váš mozek sytíte informacemi a on nemá čas stárnout. Najděte něco co vás baví, nebo jen mějte oči na šťopkách, ono to přijde samo. 

Jóga mě vtáhla do svého světa. Každodenní ranní praxi prokládám lekcemi ve studiu. Poslouchám svou duši, která chce toho vědět víc a víc. Hltám každé slovo o ní (józe) a dychtím po dalších a dalších informacích. Vytvářím si vlastní jógový svět, ve kterém se tvarují názory a postoje na různé témata týkající se jógy. Sním...sním o tom, že jednou budu stát ve svém malém světě (sálu) a budou se na mě usmívat rty stejných jógových nadšenců jako já....Protože zatím necítím, že bych měla dělat lektorský kurz (finančně docela náročný), hledám workshopy a jednodenní kurzy, které jsou pro mě takovou přípravou na ten opravdový a velký lektorský kurz. Takový jeden workshop jsem si našla ve studiu Yoga Brno. No a jak to tam vypadá a jak probíhal kurz? Ráda vám o tom povyprávím :-)


Vydávám se z bytu na autobus. Díky společnosti Arriva, která začala jezdit přímé spoje Kroměříž - Brno za super cenu mám o cestu vystaráno. Nemusím se stresovat z brněnského provozu a ještě si v klidu po cestě počtu v knížce.


Autobusák je blízko Vaňkovky, což není moc dobrý :-) Je těžké odolat a nevklouznout do všech těch obchodů a nepokochat se novinkami na jaro/léto. Naštěstí mě tlačí čas, takže si stihnu jen vzít kafčo a vydávám se hledat studio.



Zapínám navigaci na svém ´´přechytrém´´ telefonu a zděsím se! Cože?? Čtyřicet minut chůze? No tak to bude zajímavý :-D V hlavě si nadávám, že jsem se líp nenachystala a nezjistila si nějaký MHD. Ale to bych nebyla já, nevzdávám se a jdu rychlejší chůzí s cílem ukázat navigaci, že se v času plete, já to určitě zvládnu rychleji. Přecházím z jedné části Brna do druhé. Jdu takovou né moc fajn částí města, sem tam mnou projede vlna strachu. Ale nikdo si na mě nic nedovolí, asi vidí, jak jdu v legínách a za mnou ohnivá čára, tak si asi vypočítají, že bych jim utekla (haha :-)). 




Po 30 minutách (yes překonala jsem tě navigace!) se dostávám do studia. Dveře jsou otevřené, vyjdu pár schodů a na hlavních schodech mě překvapí krásně plápolající plamínky svíček a já se tak nějak uvolním a uklidním.


Na recepci jsou dvě příjemné slečny, které zodpoví všechny mé dotazy, odškrtnou si mé jméno na seznamu a navedou mě do šatny. 




Šatna je hodně velká. Popravdě tak velkou šatnu jsem ještě v jógovém studiu nezažila, dokonce zde mají fény, odličovače i toaletní stolek na namalování. Jsou tu i velmi prostorné sprchy - to je asi kvůli hot józe, která tu prý hodně frčí. Takže pokud jste z Brna a zajdete si sem na hot yogu, nemějte strach, že se budete stát frontu u jedné sprchy a půjdete s mokrými vlasy domů.


Už u vchodu se na mě smály jógové šperky. Ve studiu si můžete pořídít maly, náramky, naušnice, oblečení i různé pomůcky pro praxi. Nesnáším, když mají studia i obchůdek, peněženka je na mě naštvaná, nikdy totiž neodolám. Grr, nemám vůbec pevnou vůli :-D







Celkově je studio moc pěkné a vládne zde klid. Prostor mezi recepcí, sálem a šatnami vyplňuje takové větší zázemí pro klienty. To jsem ocenila hlavně v polední pauze, kdy jsme si všichni (cca 20 lidí) v pohodě sedli a nasvačili se. Mohli jsme si trošku odpočinout a nebýt celý den v sále. 


Po celou dobu workshopu jsme měli k dispozici čajík, který jsem bohužel nestihla ochutnat. 






Kurz začal samotnou praxí yin yogy (jin jógy). Úvod byl zasvěcen zklidnění a pránájámě. Poté následovalo plynulé střídání yinových ásan. Praxe trvala přes dvě hodiny. Nikdo nechápal, kde se ty dvě hodiny vytratily. Čas plynul, nikdo ho nevnímal. Rozpouštěli jsme se v čase na podložkách. Po praxi následovala 30 minutová pauza na oběd. Workshop pokračoval ´´kolečkem´´, ve kterém jsme každý řekl své pocity po praxi, jak vnímáme yin yogu a co nám přináší. Moc se mi líbilo, že každý názor lektorka okomentovala a tak jsme se vlastně učili o yin yoze a nepotřebovali k tomu žádnou knihu. Poslední částí dne byla teorie s prezentací, která se věnovala základům yin yogy.



Odcházela jsem unavená, ale spokojená. Byl to nádherný jógový den. Lektorka byla úžasná a atmosféra kolektivu v sálu byla velmi přátelská. Cítila jsem jak jsme všichni navzájem neviditelně spojeni stejným zájmem a to se hned líp kurzí :-)

A co vy? Máte rádi jógové workshopy? Zúčastnili jste se nějakého kurzu? Těším se na vaše tipy v komentářích! Krásný den moji milí čtenáři <3 

2 komentáře:

  1. To muselo být super! :) Mě čeká v květnu víkendový seminář na téma: Pozitivní psychologie v praxi, která se zaměřuje i na jógu a meditaci. Už se moc těším. :)

    OdpovědětVymazat
  2. To zní zajímavě! Na takový bych si taky zašla 😊 Doufám, že budeš s kurzem spokojená! Hezký večer Kristýnko 💜

    OdpovědětVymazat