pondělí 13. února 2017

Nedělní workshop Jin jógy ve Zlíně

Jin jógu mám opravdu velmi ráda. Doplňuje moji jangovou praxi a hlavně mě dokáže roztopit na podložce. Jsem tady a teď. Tak nějak dokáži ještě víc cítit svoji duši a lehce se vnořím sama do sebe. Vyplouvají pocity a emoce, o kterých jsem neměla tušení, že ve mě jsou. Při jinovce se cítím úplně jinak než při jangové józe, je to cosi hlubšího a plnějšího. 

Moje první setkání s jinovkou bylo ve studiu Satyam ve Zlíně. Celá nervózní jsem vyčkávala na den D. Zkoumala jsem na Googlu mapu jak se dostat do studia a pořád dokola si četla co to vůbec jin jóga je a doufala, že v sestavě není tanečník ve výdrži 4 minut :-D. Zároveň jsem si nadávala, že jsem se zas do něčeho nasoukala, o čem nemám ani páru!



V soudný den zaparkuju a studio najdu bez problému. Vcházím a hned se cítím jako doma. Všude dřevo, kamínky, zemité tóny a zlatavá barva, která tu nádheru podtrhuje. Předsálí vévodí velký atypický stůl, který kombinuje prvky přírody a vody. Je zde nachystán čaj, voda, ovoce a nějaké sušenky. Všichni se krásně usmívají a ze mě rázem všechna začátečnická nervozita spadne. Vlastní sál pro praktikování je prostorný a vyzdobený bílými orchidejemi. Sluneční paprsky prochází světlíky ve stropě, které dodávají sálu něco ´´navíc´´. Podložka i pomůcky jsou nachystané, jen se do toho pustit.













Na začátek Radana s Lenkou představí jin jógu jako takovou a poté se pouštíme do první sekce a tím je Pránájáma. Pokračujeme nenáročnou sekvencí na lehké probuzení - Pozdrav Měsíci. Po protažení se na chvíli zabydlíme v pozici dítěte a lektorky nám namažou zátylek a krk úžasně vonícím aromaterapeutickým olejíčkem. Pak už následují samotné jinové pozice. Aby nám jednotlivé výdrže utíkaly (délka výdrže u jin jógy je cca 3 - 5 min) a myšlenky neměly šanci, Lenka s Radanou povídají o tom, co jednotlivá ásana stimuluje a na jaký meridián působí. Jednotlivé pozice jsou prokládány pozicí mrtvoly nebo protipozicemi. Na konci se uvelebíme do šavásany poctivě zakrytí dekou a pro lepší uvolnění dostaneme masku na oči. Uvolňuji celé tělo a balancuji na hraně bdění a spánku. Po 15 minutách v šavásaně se přes pravý bok posadím a poděkuji za úžasnou dvouhodinovku. Namasté <3

pozn.: Každá lekce jinovky má určité zaměření (např. kyčle). Takže se může stát, že jednou je lekce velmi příjemná a podruhé cítíte mírné rozvrkočení (u mě třeba právě při kyčlích).


V Satyam jsem byla na jinovém workshopu už po třetí a nemůžu si vynachválit. Radanou s Lenkou jsou strašně milé a perfektně se při lekci doplňují. Pokud by jste měli zájem o workshop, stačí sledovat fb či webovky studia Satyam. Ale pozor! Tento workshop probíhá pouze cca 4x do roka, tak ať ho nepropásnete!

A pokud budete mít štěstí, můžete si přímo ve studiu koupit krásné věcičky od značky Jo. Gaia Lenky Drgové. 

Takže s kým se potkám na příštím workshopu? :-)

Více o jin józe v mém článku http://denikjednejoginky.blogspot.cz/2016/12/jin-joga-aneb-poznej-svuj-vnitrni-vesmir.html

Satyam studio - www.satyamstudio.cz, FB: @satyamstudio

Žádné komentáře:

Okomentovat