úterý 9. května 2017

Yoga spring challenge a Weleda Deep slow powerjóga tour 2017

Duben byl pro mne měsícem jógy. Moji ranní praxi obohatily 2 velké jógové akce. První z nich byla Yoga spring challenge/Jóga na pohodu, kterou organizoval časopis Jóga dnes ve spolupráci se známými jógovými hosty včetně Václava Krejčíka. 

Den 1 -  na Hostýně

Den 2 - před zámkem v Plumlově


Den 3 - bojovník v Kroměříži (kostel sv. Mořice)

Při první zmínce o této challenge, jsem byla docela nejistá a nevěděla, zda do toho jít. Hlavou se mi honily myšlenky, že přece ne všechny pozice zvládnu dokonale a bude to trapas. Na druhou stranu jsem si řekla - DOST! A dala jsem stopku negativním myšlenkám. Jóga je pro všechny, pro všechna těla, věkové kategorie, proporce atd. U každé pozice je přece možnost její varianty. Nikdo není dokonalý a jóga je krásná sama o sobě. Není nutné dělat pozice jak z časáku, když nám to tělo nedovolí. A tak jsem si řekla ANO, jdu do toho! K čertu se strachem!

Den 4 - spinal seated twist u rybníčku ve Kvasicích

 Den 5 - židle v Ratajích 

Den 6 - strom a panorama Kroměříže

Pravidla byla jednoduchá. Prostě každý den (po dobu 21 dnů) sdílet na Instagramu fotku s určenou ásanou na konkrétní den. Během celé challenge probíhaly tzv. bleskovky - odměna za porotou vybranou fotku. No a na konci bylo vyhlášeno x vítězů, kteří svými fotkami zaujali porotu nejvíce :-)

 Den 7 - meditační sed před zámkem v Kroměříži


  Den 8 - bojovník III před Mlýnskou bránou v Kroměříži

 Den 9 - holubí král samospouští v jedné kroměřížské uličce

Musím říct, že jsem si challenge naprosto užila. Dokonce se mi podařila i mini vrána, což byla (a stále je) pro mě mega challenge. Bylo naprosto skvělé sledovat všechny co se zapojili, vidět různé provedení ásan a nahlídnout tak do jógové praxe i ostatním. Každý den jsem se těšila, až se podívám jak originálně vyfotili svoji pozici ostatní. Šlo vidět, že jsme taková malá komunita, kde neexistuje rivalita a všichni si navzájem fandíme :-) Jak jsem psala na Instagramu - společně jsme vytvořili snad nejjógovější měsíc v dějinách ČR. No prostě jedním slovem to byla radost na všech frontách a já se moc těším (a doufám), že příští rok bude opět nějaká challenge!

 Den 10 - úklon opět s kostelem sv. Mořice

 Den 11 - vrána....opět v jedné kroměřížské uličce

 Den 12 - tanečník před kroměřížským stromem

 Den 13 - ryba a biskupská mincovna/orlovna/vodárna v Kroměříži

Den 14 - půlměsíc na posledním snížku v bikeparku Špičák (Šumava) 

 Den 15 - velbloud na břehu Černého jezera (Šumava)

 Den 16 - 1/2 žába na břehu Prášilského jezera (Šumava)

 Den 17 - aneb Velikonoční pondělí na Šumavě s překvapením :-D

Den 18 - most a nádherný hrad Rabí 

 Den 19 - albatros v pyžamu, který u mě teprv roste...

 Den 20 - stoj na hlavě opět na hradě Rabí

Den 21 - kde jinde zakončit výzvu než doma v pyžamu - šavásana

Druhou jógovou akcí byla návštěva Vaška Krejčíka v Kroměříži v rámci Weleda Deep slow powerjóga tour. Jak víte, power jóga není zrovna můj šálek čaje. Na mě je hodně taková silová (jakože u ní hodně zapojuju všechny svaly) a moc se u ní ´´zapotím´´ :-D Každopádně život i jóga je pestrá(ý) a já si ráda sem tam svoji praxi okořením něčím novým. Vždyť co by to byl za život, kdyby člověk dělal pořád to stejné dokola? To by byla prostě nuda!


Akce se konala v sobotu odpoledne 22. 04. 2017 v Domě kultury v Kroměříži. Hned u vstupu vás uvítaly sympatické slečny s úsměvem od ucha k uchu, které si vás odškrtly v seznamu a daly vám slosovací lístek na tombolu. Potom jen stačilo rozrolovat podložku a ponořit se do úvodní lekce, kterou vedla Šárka (majitelka/lektorka Flow yoga studio Kroměříž). Šárka nás krásně zahřála a její lekce byla ladná a moc příjemná.




Po malé pauzičce následovala hodina Vaška. Co vám budu povídat. Vašek umí jógovat, vtipkovat a
vyburcovat vás, i když sotva dýcháte k super výkonům. Jeho lekce byla plná pozicí, které na běžné lekci nezažijete. Vašek nám hned ze začátku řekl, že on je pouze průvodce a my se máme nechat vést svým tělem a srdcem. Jednoduše řečeno - netlačit se do pozicí, které tělu nejdou. Což se mi moc líbilo, protože jóga není soutěž a je důležité jít se svým dechem...




Závěrem nás čekala velmi bohatá tombola. Šárce pomáhaly dvě šikovné slečny a ceny rozdával přímo Vašek, takže výherce měl dvojitou radost. No pokud se ptáte na mě tak já nic nevyhrála, asi mám štěstí v lásce :-)



Celé odpoledne se neslo v pozitivním duchu. Atmosféra v sále byla uvolněná a přátelská. Za sebe můžu říct, že jsem měla sice na konci dost, ale ten krásný pocit v nitru dokonale únavu přehlušil. Je fajn dát si sem tam trošku víc do těla a vyskočit ze své komfortní jógové zóny.

V závěru bych chtěla ještě jednou moc poděkovat Šárce za to, že nám zařídila takové krásné sobotní odpoledne.

(autorem fotek ze sálu je Flow yoga studio - děkuji za půjčení)







Žádné komentáře:

Okomentovat