úterý 27. listopadu 2018

Jaký byl druhý ročník festivalu Jóga v Beskydech?

Beskydy se staly mojí srdcovkou. Královnu Beskyd jsem během roku vyšlápla už z pár stran a přidala i kopečky okolo. Ale není to jen příroda, která mě sem láká. Jsou to i lidé. Konkrétně stejní "blázni" do jógy jako já. Takže není divu, že když se mi na FB objevila událost - festival Jóga v Beskydech, ani na minutu jsem nezaváhala a klikla na tlačítko "zúčastním se". Karin (organizátorka festivalu) byla dokonce tak hodná, že mě na festival pozvala. 

Jaký byl festival Jóga v Beskydech? Čím byl jiný než ostatní jógové festivaly? Hned vám o tom povyprávím...!



Festival se uskutečnil na konci října ve Frýdlantu nad Ostravicí a to v Kulturním centru. Sál, kde se festival konal byl prostorný a musím pochválit, že každý jsme měli dost místa pro svoje podložky, i když bylo vyprodáno.


V sálu kromě jógových podložek a jogínek/jogínů, bylo nachystané také občerstvení. A to ne leda jaké. Na jednom stole byly dobrůtky zdarma či za dobrovolný příspěvek. Na druhém byly pochoutky za poplatek. ALE! Jedno velké ALE! Vše bylo nechané na vás. Takže já jsem si např. udělala černý čaj a do připravené kasičky hodila částku za čaj. To se mi strašně líbilo, protože mi přijde, že mezilidská důvěra se rapidně vytrácí.



A co by to byl za festival, kdybyste si nemohli něco koupit na památku. Nádherný a stylový stánek mýdlárny přímo lákal k ulovení alespoň jednoho kousku mýdélka. A ta vůně! Tyhle malé poklady znám už z dřívějška a musím říct, že opravdu krásně voní a jsou takové výživné/krémové. Používám je ale trošku jinak, než klasické mýdlo. Řežu si je škrabkou na malé hoblinky, které si sypu do vany :-)



Kromě hlavního sálu jsme měli možnost využít tzv. odpočinkovou část v podobě místnosti, kde se promítaly mandaly s hudbou. Atmosféru místnosti dolaďovaly plápolající ohýnky zapálených svíček.



Zahájení festivalu patřilo Peťulce (Jóga pod věží, FM), která si pro nás připravila ranní jógu. Úvodní lekce nás krásně protáhla. Jógovali jsme v rytmu dechu a propojili jin a jang svého já. Nechyběly pozdravy Slunci a relaxační šavásana. Pokud máte rádi jin/jang jógu, tak lekce Peti ve Frýdku doporučuji všemi deseti, je na ni fakt odbornice!


Druhou jógovou lekcí nás provedla Barunka (Jóga pod věží, FM), která využila, že už jsme protáhnutí a máme aktivované tělo. Lekce byla v duchu power jógy. Barunka pro nás připravila flow, které bylo sice jemnější, ale i tak jsem ucítila sílu svého středu těla a taky svých svalů. Opět nechyběla variace pozdravu Slunci, různé typy bojovníků a uklidňující šávasana.


Poté následovala polední pauza, která zahrnovala oběd a přednášku o stravování. Na oběd jsme dostali vynikající a super zdravou polévku s poctivým chlebíkem. Sladkou tečkou byla raw kulička. Během jídla jsme poslouchali přednášku o zdravém stravování s paní Zdeňkou, která pro nás oběd připravila. Dozvěděla jsem se proč jíst bio a organické potraviny (respektive jaký je v tom rozdíl pro člověka/trávení), jaké luštěniny jak vařit a také jak moc je důležité mít zdravá střeva.



Třetí lekci zahájila Karin jemnou Hatha jógou. Lekce byla zaměřená na dech a na zastavení se. Uvědomění si ásany jako takové. Vnímat ji jako postoj těla, ale i jako postoj vnitřního já. Ztotožnit se s bojovníkem, dítětem, (pro)žít jednotlivé pozice a být v nich uvolněný. Závěr patřil šavásaně, při které jsem skoro usnula :-)


Další částí festivalu byla přednáška pana Marka -Vztahy podle znamení a živlů. Kde jsme se dozvěděli charakteristiku jak sebe, tak ostatních znamení. Probrali jsme, které znamení s kterým má jaký vztah. Nebo třeba jak s určitým znamením komunikovat. Přednáška se mi hodně líbila a dost věcí na mě (i na mé blízké) sedělo :-)


Poslední aktivní jógová lekce patřila Zdenovi, který přijel až ze Slovenska. S lekcemi Zdena jsem se doteď nějak míjela a tak jsem byla ráda, že jeho lekci konečně zažiju. Musím říct, že i když se jednalo o poctivou power jógu, tak Zdeno nás pořád rozesmíval a dělal si ze všeho srandu. Takže i přes kapičky potu jsem se smála a lekci si užila. Po šávasaně nám Zdeno nabídl jeho vlastnoručně dělanou matcha čokoládu a my tak nabrali energii po celém jógovém dni.


Ke konci dne byla nachystaná charitativní tombola (výtěžek poputuje na konto nemocné holčičky) a meditace Mindfulness. Do tomboly jsem samozřejmě přispěla a nečekaně i vyhrála :D Závěrečnou meditaci jsem vynechala, protože mě čekala večerní cesta domů.


 A co bych napsala závěrem? Pokud budete mít někdy možnost se festivalu Jóga v Beskydech zúčastnit  rozhodně neváhejte! Já nejvíc obdivovala opravdu přátelskou atmosféru a moc dobře naplánovaný program. Byl totiž skvěle rozvržen. Lekce jógy střídaly přednášky a tak si mohl člověk trošku odpočinout. Byla jsem unavená, ale příjemně. Navíc ta cena za vstupenku je opravdu tzv. za pusu (oproti jiným jógovým akcím) a užijete si plný jógový den včetně oběda v ceně. 

Zelený provázek alias EKO vstupenka :-)

Ještě jednou moc a moc děkuji Karin za pozvání a děkuji i vám, kteří jste se přišli se mnou pozdravit! Bylo to až dojemné a moc mě to potěšilo.

Tak na viděnou zase za rok ve Frýdlantu nad Ostravicí :-)

S láskou, Veru






Žádné komentáře:

Okomentovat