pátek 26. května 2017

Výletíme po Česku - Velké Losiny

Česká republika má plno pokladů...Kromě moře tu máme fakt všechno! Krásné zámky, hrady, rozhledny, hory, muzea, města atd. Podle mě si musí vybrat každý a ten kdo říká, jak je tady škaredě vůbec neví o čem mluví. Mám něco málo nacestováno a můžu říct, že jsem taky myslela, jak je to tu hrozný, ale po všech těch zkušenostech nedám na výlety po Česku dopustit.

No a pokud nevíte, kam se v Česku podívat, tak pro inspiraci vám přináším tip č. 1 na hezký výlet a tím jsou - Velké Losiny :-)


Velké Losiny jsou malou obcí s cca 3 tisíci obyvateli a jsou zasazené do krásné přírody Hrubého Jeseníku. V Losinách jsou takové dalo by se říct tři TOP. Prvním z nich jsou termální lázně, které využívají k léčbě sirné termální prameny. Ty jsme bohužel nenavštívili, ale rozhodně jsme si nemohli ujít další topku Losin a tím je zámek. Zámek jako takový vás asi víc zaujme z venku než pak uvnitř. Interiéry se bohužel ne všechny úplně dochovaly. Prohlídka s průvodcem trvá cca hodinku a určitě vás nadchne 400 let stará tapiserie, krásná kaplička a zamrazí vás v pokoji, kde průvodkyně mluví o čarodějnických procesech. Horliví fotografové pozor - fotit se může jen v některých místnostech!

Vstup do zámku 

 Nádvoří zámku



 Interiéry zámku






 Osm trpaslíků, kteří se nachází na nádvoří dříve zdobili zámeckou zahradu. Jsou vyrobeni z pískovce a jsou tu s námi již od 18. století :-)



A co by to byl za zámek bez zahrady? Samozřejmě i zámek ve Velký Losinách ji má. Jedná se spíše o takový anglický parčík. Doporučuji si sednou k rybníčku a chvíli relaxovat. Mě se zámek líbil moc a ani mě nevadily chudší interiéry. Zámek totiž dohromady se zahradou vytváří moc hezký celek, který se navzájem doplňuje.



Posledním topem je Ruční papírna. Možná jste nevěděli, že tu máme takový skvost, ale představte si, že se jedná o nejstarší papírenskou manufakturu ve střední Evropě, která dokonce stále papír produkuje. No já jsem papírnu navštívila před x lety a pamatuju si, že jsem z ní byla nadšená. Takže ji rozhodně nevynechejte při výletu do Velkých Losin. A aby mi to nebylo líto, že tam nepůjdeme (já bych tam klidně znovu šla, ale spolucestující to bojkotovali :-D) tak jsme si dali alespoň v areálu papírny oběd a to v restauraci Losín. Jídlo bylo moc dobré, takže opět doporučuji.


Ve Velkých Losinách jsem nebyla poprvé a doufám, že ani naposled. Musím totiž ještě prubnout ty lázně, ať to mám kompletní :-D

A co vy? Navštívili jste někdy Velké Losiny? Jak se vám tam líbilo?
Těším se na vaše komentáře :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat