úterý 5. června 2018

Berlin, I love you!

Německo mě nikdy extra netáhlo. Moje střední škola pořádala každý rok letní praxe/stáže do Německa, ale ani přes vidinu letních prázdnich ála volná jako pták jsem nikdy nejela. Nemám ráda jejich drsný jazyk. Sice jsem měla z němčiny dobrou známku, ale byla to muka. Celé čtyři roky jsem se tloukla do hlavy, proč jsem nešla na francouzštinu (která si mě pak stejně našla sama). A taky to byli vždycky Němci, kteří se nám smáli, když jsme vytahovali řízky na dovolené. Ale moje cestovatelská vášeň tyhle předsudky a špatné zkušenosti z mládí přerostla a tak jsem se v květnu vydala do Berlína.

A jak tam bylo? Co neminout? Co ochutnat? Co navštívit? To vám hned prozradím a přidám kupu fotek k tomu :-)

Jak se dostat do Berlína?
Samozřejmě možností je nespočet. Vlak, autobus, ale i letadlo. My zvolili trasu Hulín-Praha vlakem a Praha-Berlín autobusem. Jízdné nás vyšlo cca 1 200 Kč/zpáteční. Ale vím, že se dá různě čarovat a pokud jste z Prahy, tak se dá dostat do Berlína (last minute) i za 300 Kč :-)

Ubytování v Berlíně
Já natrefila přes Booking na super hotel. Jmenuje se Hotel 38 a nachází se pár kroků od zastávky S-Bahn Oranienburger Strasse. Poloha hotelu je navíc 15 minut chůze od Alexanderplatz, což je naprostá bomba. Hotel je celkově velmi útulný, desingový, s výhledem na berlínskou Televizní věž a hlavně - snídaně byly výborné! Jeden z mála hotelů, u kterých nemám co vytknout!






1. den
Alexanderplatz - kostel Svaté Marie - Červená radnice - Berlínský dóm - Braniborská brána - Budova Říšského sněmu - Židovský památník

Hned po ubytování jsme se vydali do srdce Berlína. Jelikož jsme bydleli velmi blízko centra, tak to bylo co by kamenem dohodil. Naše návštěva začala v kostelíku Svaté Marie, který se nachází v pomyslné druhé části Alexanderplatz. Na této části náměstí najdete i krásnou fontánu s Neptunem a nepřehlédnutelnou Červenou radnici. Po pár desítkách kroků od fontány se dostanete na nábřeží Sprévy, kterou lemují stánky a můžete se zde nalodit na vyhlídkovou plavbu. Sprévu hlídá dechberoucí Berlínský dóm. Jeho návštěvu rozhodně doporučuji. Platí se zde sice vstupné, ale je naprosto impozantní. Navštívite přízemí, patra, ale i ochoz, odkud vidíte Berlín jako na dlani. Po prohlídce Berlínského dómu jsme se vydali k Braniborské bráně. Třída, která k ní vede se až nápadně podobá Champs-Elysees. Uprostřed ní jsme si udělali pauzu a dali si první currywurst, který je typický pro Berlín a neochutnat by byl hřích :-) Nutno dodat, že v této části Berlína najdete mnoho muzeí, obchodů, ale i univerzitu, kde učil např. Albert Einstein. Po občerstvení a trochu strachu u Braniborské brány (zrovna se tam konal nějaký protest) jsme nakoukly na budovu Říšského sněmu a uronili slzu při západu slunce u Židovského památníku. 


















2. den
Maurerpark - Alexandrplatz - Von Monet bis Kandinsky - East Side Gallery

Ráno jsme se vydali na malý shopping a brunch do Maurerparku. Každou neděli jsou zde trhy a páni! Tolik umělců, tolik věcí, tolik dobré atmosféry jsem dlouho nezažila. Cítila jsem se tu jako ryba ve vodě a nakonec jsme tu strávili skoro celé dopoledne. Poté jsme vyrazili na pomyslnou druhou část Alexandrplatz kouknout na hodiny a dále na kafe a výstavu Von Monet bis Kandinsky. Vstupné na výstavu bylo dražší, ale já byla naprosto unesená. Není to asi pro každého, jedná se o multimediální výstavu, která doslova rozpohybuje obrazy známých umělců. Tip na tuhle výstavu jsem ulovila na IG Miušky Doxanské a tímto jí ještě jednou moc děkuji :-). Den jsme zakončili procházkou kolem bývalé Berlínské zdi (East Side Gallery) a mě opět přecházel mráz po zádech. V duchu jsem se modlila, ať nejsme tak hloupí a nedovolíme tohle znovu. Večer jsme zakončili v "naší čtvrti" vynikajícím thajským jídlem.


















3. den
KaDeWe a procházky po městě

Jelikož to, co jsme chtěli vidět jsme stihli už v předchozích dnech, zasvětili jsme pondělí nákupům, procházkám a kafíčkám ve městě. Byli jsme kouknout do KaDeWe, což je největší obchodní dům v Německu a zároveň v Evropě. Hodně mi připomínal stylem prodeje londýnský Harrods. V blízkosti se nachází i obchodní dům Bikini Berlin a také Pamětní kostel císaře Viléma, ze kterého zůstalo pouze smutné torzo (zasažen bombardováním RAF). Pak jsme se přesunuli do okolí Alexandrplatzu, dali si kafe v kavárně a zakončili náš den mexické restauraci.






Poslední den byl ve znamení odjezdu a já si slíbila, že se do Berlína rozhodně vrátím. Berlín je mladistvé město, které nabízí spoustu kaváren, různých typů restaurací, obchodů, ale i historie a umění. Navíc k mému překvapení je cenově příznivý, takže kafe a oběd je tam stejně drahý jako v ČR.  Třešničkou na dortu jsou téměř neexitující turisti ve městě a tak nikde nečekáte a nikde se nemačkáte mezi davy. Za mě opět jeden z velmi vydařených výletů :-)

A co vy? Byli jste v Berlíně? Líbilo s vám tam?
Těším se na vaše komentáře!

Klasicky připojuji pár random fotej jídla a ulic, pro ty, kteří jich nemají za celý článek ještě dost :-) 










 S láskou, Verča















Žádné komentáře:

Okomentovat