pondělí 26. března 2018

První Bindi v životě, Ájurvéda a védský horoskop aneb seminář v Olomouci 2018

Na předvelikonoční víkend bylo v plánu moře. Ale vesmír tomu nechtěl, protože nám stále dával znamení, že to není asi vhodná volba - nemoc, zájezdy/letenky nám mizely pod rukama. Takže mi zůstal volný víkend bez žádného plánu. Vy co mě znáte, tak víte, že já doma neposedím. Dlouho jsem nebyla na žádném workshopu, takže plán byl jasný - vyplnit víkend nějakým vzděláváním.

Takže nastalo pátrání na síti, kde se co děje. Ze začátku jsem měla v hledáčku jeden workshop v Brně, ale nějak jsem si jím pořád nebyla jistá a nemohla se rozhodnou, zda jít či ne. Až v pátek večer na mě vykoukl seminář o Ájurvédě s indickým doktorem. Když jsem plakátek viděla, najednou bylo rozhodnuto. Jedu do Olomouce :-)




Seminář se konal nad obchůdkem nakladatelství Fontána. Ach, jak já tento obchůdek zbožňuju. Je to fakt ráj! Až budete někdy v Olomouci, tak si tam zajděte. Tolik knížek, které se týkají, jógy, Ájurvédy, andělů, reiky atd. jsem pohromadě v životě neviděla. Můžete si zde pořídit nový lapač snů, mandalku do okna, nějaký ten kamínek na stůl, ruku či krk a nebo svícen s Buddhou. Samozřejmě jsem opět neodolala a ukořistila si další knížku do mé knihovny :-)

 

Ale konec nakupování, jdeme se vzdělávat, jak já tomu s oblibou říkám. Možná se ptáte, co ta Veronika zase vymýšlí s Ájurvédou. Ale když praktikujete jógu, tak se s Ájurvédou prostě setkáte, ať chcete nebo ne. Popravdě jsem k ní trošku načichla minulý rok na jedné přednášce v rámci YogaFestu ve Zlíně. Zaujala mě, to ano, ale říkala jsem si, že je přece zbytečné zabývat se tady v ČR Ájurvédou, když máme své bylinky a své babské rady. No ale popisek k semináři mě zaujal do takové míry, že jsem prostě musela jet. Navíc jsem si říkala, že budu mít informace z první ruky a konečně si na Ájurvédu udělám ucelenější názor.



A jak seminář probíhal? První polovinu vyplnila Ájurvéda jako taková. Pan doktor nás seznámil se základními pilíři ájurvédy. Vysvětlil nám jak Ájurvéda vnímá člověka, že máme v těle různě zastoupené tři typy tvz. dóš, přičemž většinou jedna převažuje. Podle převažující se poté šije na míru léčebná kůra a to nejen při nemoci, ale i jako prevence tak, aby všechny tři dóši byly v rovnováze. Nezávisle na dóšách nás seznámil se základními pravidly stravování a života jako takového, na kterých si Ájurvéda zakládá. Moc se mi líbilo, že pan doktor upozornil, že tohle není nějaký nový směr, že Ájurvédu máme i tady, jen s jinými možnostmi než v Indii. Dále jsme zabrouzdali do psychiky člověka a filozofovali nad rozdílem mezi východem a západem, co se týče myšlení a mezilidských vztahů.


Jako nejdůležitější a nejzákladnější pilíř zdraví pan doktor označoval harmonii. A to především na psychické rovině, tedy harmonické vztahy s nejbližšími -  rodiči, dětmi, manželem/manželkou a celkově mít radost ze života. Apeloval na nás, abychom měli práci co nás baví, urovnané vztahy a prostě měli úsměv na rtech a nestresovali se. Dalšími důležitými a léčebnými prvky v životě jsou  pohyb - jóga, zpěv - mantry a také stravování. Když se nám tohle vše podaří zkombinovat, nikdy nebudeme nemocní :-)


Po krátké pauzičce, kdy jsme si dali čaj v předsálku, následovala další část zaměřená na jógu a dýchací techniky. Nebylo to špatné, ale pro pravidelně praktikující Veru to bylo vesměs takové opakování toho, co už znám. Ukázali jsme si pár vybraných ásan, zazpívali si ÓM a taky se prodýchali při pránájámě. Co se mi ale na druhou stranu moc líbilo byl příběh o Ganéšovi a jeho fyziologické popsání, které není pouze faktické, ale má svůj význam/poslání. např. věděli jste, že má velké uši, aby lépe naslouchal a malou pusu, aby méně mluvil? Možná se vám to zdá jako pohádka pro malé děti, ale já si myslím, že lidé v dnešní době opravdu moc mluví a málo naslouchají. No možná by jsme si sem tam mohli vzít z Ganéši příklad, co vy na to?


Na konci oficiální části semináře jsme dostali BINDI a požehnání od pana doktora a já se cítila jak v sedmém nebi :-). Po oficiální části mě ještě čekala osobní konzultace s panem doktorem, za kterou jsem si ovšem musela připlatit. Upřímně jsem docela váhala zda do toho jít, jelikož se nejednalo o nejlevnější půlhodinku. Ale to co mi řekl mě totálně dostalo a rozhodně to za to stálo :-) Určil mi rozložení dóš a sestavil vhodnou kůru. Doporučil mi co vynechat a co naopak do jídelníčku doplnit. Moc zajímavý a pro mě asi nejlepší z celé konzultace byl védský horoskop. Je neskutečné, co vám hvězdy můžou o člověkovi prozradit podle data, místa a hodiny narození.


A finální pocity? Na přednášku pana doktora bych rozhodně šla znovu! Pan doktor je profesionál a vše co říkal dávalo smysl. Nevychvaloval jeho produkty a kliniku (na to vlastně ani nepřišla řeč, měl tam vše pouze vystavené), čerpal z přírodních zákonů a dal nám návody jak v běžném životě (a v našich podmínkách) můžeme zlepšit svůj život. Jediné co bych semináři vytkla je jógová část, která byla taková neuspořádaná, ale já jsem asi moc velký puntičkář :-). Každopádně to nemění nic na tom, že jsem ze semináře odcházela nadšená, s úsměvem na rtech a obohacená o další znalosti. A to je dle mě nejvyšší měřítko kvality jakéhokoliv semináře/workshopu aj.

A co vy a Ájurvéda? 
Těším se na vaše komentáře <3

S láskou, Verča

Žádné komentáře:

Okomentovat