pátek 16. června 2017

Výletíme po Česku - Bezděz, Mácháč, Mělník a Kokořín

Máchův kraj jsem ještě neměla šanci navštívit. Vždycky jsme se zastavili max. v Praze a sem tam Rokycany. Jakmile k nám doputovala pozvánka na svatbu do Lobče bylo rozhodnuto. Jedeme a kromě svatby si uděláme i hezký výletový víkend. Svatba byla naplánovaná na pátek, takže budeme mít celou sobotu a kousek neděle na poznávání místních krás.

A co jsme všechno stihli navštívit? Tak pojďme na to....jen upozorňuji, že bude následovat kupa fotek :-D (ale vydrže až do konce - čeká vás tam můj svatební outfit)

hrad Bezděz z dálky

V sobotu byla první zastávka na hradu Bezděz. Já, zhýčkaňouš zámky, jsem si neuvědomila, že hrady většinou stojí na kopci a nešikovně zvolila blbou obuv! Cesta na Bezděz je docela do kopce a hlavně jsou tam vyšlapané kluzké kameny (cca 1/2 cesty), takže fakt pozor - zde je pevná (uzavřená) obuv nutností. Já jsem kvůli botům sotva lezla :-D 

hvězda si vyšla na hrad :-D

Bezděz jako takový je jako z romantického filmu. V panenské přírodě, na vrcholku, se tak pyšně a majestátně tyčí. Nedivím se, že tu Mácha chytal inspiraci, je to tady kouzelné. Prohlídka hradu je bez průvodce. Ano (podle fotek vidíte), je to více méně spíše zbořenina, ale je tu docela zachovalá kaple. Dále se dá vyjít na věž a v jedné místnosti se můžete pokochat výstavu obrazů a fotek. My měli štěstí a dokonce jsme zažili humorné šermýřské vystoupení/divadlo, u kterého byli zapojeni diváci, takže jsme se hodně nasmáli.












Z Bezdězu jsme pokračovali do Doks k Máchovu jezeru. Na pláž jsme nešli, protože jsme neměli plavky, spíš jsme měli v plánu prochajdu kolem jezera. Osud/štěstí nám přišlo naproti - zrovna se chystala k odplutí loď, takže jsme toho využili a vydali se na vyhlídkovou plavbu. Z lodi kromě hojného života na/u jezera uvidíte i Bezděz v dáli.






na druhém kopci zleva jde vidět Bezděz

Den jsme zakončili v Mělníku, který vlastně nebyl ani v plánu, ale my se jaksi po cestě ztratili a navigace odmítala spolupracovat :( Takže jsme navolili nejbližší větší město. V Mělníku se zrovna konaly Slavnosti piva, takže náměstíčko bylo plné lidí. Naše kroky směřovaly k zámku, který jsme bohužel nestihli navštívit - snad příště. Za zámkem je ale další unikát, který nemá otevírací dobu - tím líp pro nás. Je to hříčka přírody a tím je soutok Labe s Vltavou, nad kterým se v dáli tyčí hora Říp. Myslím, že další lidi co tam byli si asi mysleli, že jsem utekla z psychiny, protože můj výskot - jéééé to je Říííppp :-D asi nebyl nejtišší. Upřímná radost, já vůbec nečekala, že ho uvidíme. Mělník byl mimo plán a já mapu předem nestudovala, že jo...






Neděle byla ve znamení odjezdu, ale zpříjemnili jsme si ji výletem na Kokořín. Hrad je také na vrcholku, ale cesta nahoru je daleko příjemnější než na Bezděz. Je zde více možností - silnice, schody a hezká lesní cesta. Kokořín jsme navštívili s průvodcem (prohlídka trvá cca 30 min, takže rychlovka), který nám přiblížil historii hradu. Dále jsme koukli na věž, prošli se po ochozech a nakonec zamířili do sklepů, kde byla výstava "Zapomenuté Kokořínsko". Výstava mě hodně zaujala - na historických fotkách je zachycena tehdejší sláva Kokořínska. Je až smutné vidět, jak to bylo dávno a jak je to teď. Tady zub času hodně zapracoval.











Před dlouhou cestou jsme se chtěli posilnit a hele kam nás náhoda dovedla...je to minutku od Kokořína. Pozná někdo tuhle restauraci???


Ano, ano je to restaurace, kde se natáčeli Rebelové - taky ten film zbožňujete??

No a jak vypadal můj svatební outfit?? Zadání bylo hodně zapeklité, nejednalo se totiž o klasickou svatbu, nýbrž zahradní slavnost/party, takže žádné podpatky a krajky....tak co myslíte? Zvládla jsem dress code?


P. S. Tímto článkem bych chtěla poděkovat bratranci a jeho (teď už) manželce za pozvání na svatbu a tím pádem poznat nový kraj a zažít spoustu nových zážitků. Přeji vám hodně lásky a trpělivosti do vašeho manželství! Díky taky patří mému snoubenci, který je mým neodmyslitelným parťákem při cestování :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat