neděle 15. ledna 2017

Péče o sebe aneb na co narazíte u mě v koupelně?


Já se vždycky ráda rozmazlovala co se týče kosmetiky. Musela jsem omrknout každou kosmetickou novinku do drogérie a snadno jsem se nachytala na hezký desing. Říkala jsem si, že přece takový pěkný obal nemůže v sobě ukrývat nic špatného. Jenže postupně začaly vyplouvat různé testy a studie s ne moc dobrými výsledky. Zjistilo se, že místo kosmetického produktu se spíše jedná o chemický koktejl. A to není moc fajn, když si uvědomíte, že veškeré látky (např. z tělového mléka) pokožka vsakuje jako houba a tyto látky se pak dostávají přímo do těla. A vy přece chcete dávat tělu jen to nejlepší ne?

Já chci o své tělo pečovat co nejvíc to jde, takže jsem začala postupně nahrazovat nepřírodní produkty přírodní kosmetikou. Možná namítnete, že je to všechno hezké, ale přírodní kosmetika je přece tak drahá. Ano je dražší, to uznávám, ale musíte se zamyslet a uvědomit si, co všechno přírodní produkt obsahuje. Veškerá přírodní kosmetika je vyrobena především z přírodních složek. Jednou z nejznámějších je např. éterický olej. Na výrobu pár mililitrů tohoto oleje potřebujete obrovské množství přírodní suroviny (jako příklad: na litr růžového oleje je potřeba cca čtyř tun okvětních lístků). Tu surovinu také musel někdo vypěstovat, sklidit, usušit atd. Prostě to vše stojí čas a peníze, které jsou úměrné tomu, co je v každé pixličce obsaženo. Navíc certifikát přírodní/bio/organické kosmetiky není lehké získat a tím pádem je opravdu zárukou kvality.

V přírodní kosmetice jsem zatím začátečník. Pořád se učím, zkoumám a zkouším, co mi nejvíc sedne. Bohužel nějak nemůžu zatím najít favorita v oblasti dekorativní kosmetiky. Každopádně v tělové a vlasové kosmetice už pár favoritů mám a ráda vás s nimi seznámím (avšak to co sedí mě, nemusí nutně sedět vám. Každý jsme unikát a máme rozdílnou pleť/pokožku a je potřeba vybírat produkty dle konkrétního typu pokožky). Tak šup, šup, pojďme se na mé oblíbence podívat :)

KORRES - Pomegranate hydratační krém/gel
Lehoučký krém, který krásně hydratuje. Moje pleť je po něm hebká a vyživená. Skvěle se hodí pod make-up. Já ho používám jednou denně a už jsem skoro na konci. Pokožku nedráždí a ani po delším používání mě nesvědí. Často se mi stávalo, že po pár týdnech používání krému mi ´´přestal fungovat´´ prostě jako bych si na pusu nemazala nic a v horším případě mě začal opravdu svědit. S tímhle jsem maximálně spokojená, krásně oživuje pleť. A jeho účinky jsou stejné, jako po prvním použití.
Pro více info: http://www.korres.cz/

NOBILIS TILIA - Exluzivní růžová voda
Růžovku jsem začala používat místo vody pro vymíchání pleťové masky. Zkusila jsem jich pár, ale tady ta od Nobilis je jednoznačně nejlepší. Je fakt skvělá a bylo mi líto, že ji používám jen jednou týdně do masky, takže jsem se rozhodla ji využít víc. No a tak ji teď používám každý večer na dočištění pleti po odlíčení odličovacím olejem. Pokožku nádherně osvěží, odmastí a rozzáří. A ta její vůně je omamná :)
Pro více info: https://eshop.nobilis.cz/



SALOOS - Argan Revital hydrofilní odličovací olej
Důkladně odlíčená pleť je základ. Odličovadla na vodové bázi bohužel neodlíčí dokonale vše, protože některé látky obsažené v dekorativní kosmetice nejsou rozpustné ve vodě. Proto pokud chcete mít perfektně čistou pleť volte odličovací olej. Je to prostě pecka. Já už mám asi desátou pixličku a nedám na něj dopustit. Používá se jednoduše: nalejete trošku oleje na zvlhčené vatové tamponky a odličujete. Tohle malé balení vám vydrží (pokud se líčíte denně) cca měsíc.
Pro více info: http://saloos.cz/

SALOOS - Lemon Tea Tree regenerační obličejový olej
Jelikož mi už není náct, začala jsem pokukovat po nějaké protivráskové péči. Nechtěla jsem zatím nic drastického, jen něco, co by mi pomohlo trochu pleť ošetřit více do hloubky. Takový produkt jsem našla opět u Saloosu. Jedná se o obličejový olej, který krásně promastí a nakrmí pleť. Lemon tea tree je přímo určen na problematickou pleť, na kterou trpím. Příjemně voní po citrusech, což se o klasickém tea tree nedá absolutně tvrdit, protože ten spíš smrdí. Aplikace je velmi jednoduchá, pipetkou nakapate pár kapek do dlaně, jemně rozehřejete rukama a nanesete na odlíčený obličej. Nemusíte mít strach, že budete mastná a odnese to váš polštář. Olej se krásně vsákne pár minut po nanesení a vy může s klidem usínat :)
Pro více info: http://saloos.cz/



LAVERA - Basis sensitiv kondicionér
Lavera je jednou s velmi dostupných značek co se týče přírodní kosmetiky v poměru kvalita a cena. Já si od nich oblíbila kondicionér na vlasy. Je hutný, bílý a téměř bez vůně. Obsahuje BIO med a BIO mandle. Aplikace je snadná a bez problému se vymývá. Vlasy jsou po něm ošetřené, krásně se rozčesávají a po usušení jsou lesklé. Kondicionér Basis sensitiv, je určen pro všechny typy vlasů a já ho rozhodně doporučuju vyzkoušet.
Pro více info: http://www.lavera.cz/

KORRES - Jasmine sprchový gel
Přírodní sprchový gel, který nádherně voní po jasmínu a to i po osušení pokožky. Konzistence je gelová spíše tekutější a gel je téměř bezbarvý. Procentuální vyjádření přírodních složek je dobrým tahákem pro všechny, kdo nemají čas půl hodiny zkoumat, co vše v sobě produkt ukrývá. Já si tohohle krasavce dovezla z dovolené v Řecku, protože Korres je řeckou firmou sídlící v Aténách.
Pro více info: http://www.korres.cz/



NUXE - Reve de miel šampon na vlasy a Huile Prodigieuse suchý olej
Produkty Nuxe mi vždycky připomenou můj pobyt ve Francii. Paradoxně jsem si jich za celé tři roky pobytu tam nějak nevšimla a první produkt koupila až tady v ČR. A úplně jim propadla. Až mě mrzí, že jsem je nezkusila dřív. Co se týče šamponu jak už napovídá název, jedná se o šampon s medem. Šampon lehce pění (přírodní většinou vůbec nepění), nádherně voní po medu a jelikož se jedná o 300 ml balení s punpičkou, vydrží mi hodně dlouho. Už mám třetí balení, nemůžu se ho totiž nabažit a evidentně moje vlasy také ne :-) No a suchý olej - to je pecka. Ta jeho omamná vůně, ach! Nevím k čemu to mám přirovnat, ale je to prostě nádhera. Používám ho jak na tělo, tak na vlasy. Na tělo hlavně v létě, kdy nádherně provoní každou místnost, kam vkročím. Pokožka je po něm krásně hydratovaná a hebká, celkově vypadá zdravěji na pohled. Navíc je to suchý olej, takže se opravdu rychle vsakuje. Do vlasů jej používám pro oživení suchých konců a celkově, když jsou vlasy tak nějak bez šmrncu a života.
Pro více info: https://www.nuxe-kosmetika.cz/


Malá rada na závěr: Přírodní kosmetika ´´zabírá´´ až po určité době, není to hned a je třeba s tím počítat. Tady opravdu platí, že trpělivost růže přináší. Mě osobně trvalo skoro rok, než si vlasy zvykly na přírodní šampon a začaly spolupracovat. Ale výsledek stojí za to.

A co vy a přírodní kosmetika? Máte nějakého oblíbence? 
Budu se těšit na vaše tipy v komentářích :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat