sobota 26. listopadu 2016

Ranní rituál

První post na blogu je jako ráno. Je to začátek něčeho nového a pokud se ráno naladíme na správnou vlnu, budeme lépe zdolávat svou každodenní životní cestu. 

Proto bych vás ráda seznámila s mým ranním rituálem, který mě spolehlivě nastartuje do nového dne. Třeba vás inspiruje k tomu, aby jste ráno přestali zanedbávat a užili si ho (nejen o víkendu). 

Nebudu vás nudit tím v kolik přesně vstávám a jestli si čistím zuby po směru nebo proti směru ručiček a rovnou přejdeme k pár tipům :)

První tip: Jóga 
Ano já vím, cvičení po ránu, to je panečku výzva. V hlavě se nám honí miliony výmluv proč to nemá smysl - nechce se mi z teplé postele, 10 minutové cvičení stejně nemá žádný význam, dnes ne, začnu až zítra atd. Řeknu vám jen jedno. Řekněte si v hlavě stop a zkuste to. Je to těžké i já mám sem tam problém se vyhrabat z postele, ale vězte, že 10 min. každý den vás obohatí daleko víc než hodinové cvičení jednou za týden. Navíc po ránu vnímáte více své tělo a jelikož máte prázdné břísko, tak jste tak nějak i lehčí. Osobně cvičím 10 min, ve kterých stihnu: minutový lotosový sed s pořádným prodýcháním, pozdravím šestkrát slunce, zabojuju v bojovnících (bojovník 2, obrácený/převrácený bojovník, poloviční trojúhelník) a pak ulehnu do šavásany. Tohle ranní cvičení vás nejen nakopne, ale když si na něj vzpomenete během dne, zatetelíte se radostí, že jste to zvládli a překonali sami sebe.






Druhý tip: Knížka
Může to znít divně ´´číst si ráno´´. To ráno, kdy všichni spěchají (kamkoliv). Na čtení přece nikdo nemůže mít náladu ani chuť. Jenže já nemyslím leda jakou knihu. Na tuhle jsem narazila nedávno u jedné jogínky a musím říct, že je perfektní. Jmenuje se ´´Rady andělu na každý den´´/ 365 andělských poselství od D. Virtue. Má spoustu použití (viz úvodní slovo v knize). Já si  každé ráno sednu na postel a přečtu si jednu radu, listuji tedy popořádku. Chvíli nad stránkou zapřemýšlím a uchovám si nejpodstatnější z ní po celý den.



Třetí tip: Vyměňte ranní kávu za Matcha tea
Ráno bez kávy jsem si nikdy neuměla představit. Potom jsem narazila na Matcha čaj a zkusila ho. No a už je to víc než rok, co ho piju pravidelně (mimo víkendy) každé ráno. O jeho účincích se tady nebudu rozepisovat (stačí zabrouzdat na netu), každopádně mě sedl po všech stránkách. Piju ho čistý tzn. bez medu nebo citronu. Dávkuji jeden pytlík práškového Matcha a 100 ml studené + 100 ml teplé vody. Následně vše protřepete (speciální šejkr přímo z eshopu, klasický šejkr a nebo stačí malá láhev, která se dá zašroubovat) a nalijete do hrnečku. Asi pro některé nebude moc chutný takhle čistý, ale Matcha čaj se dá různě nakombinovat např. i s mlékem. Osobně doporučuji Matcha tea ze stránky www.matchatea.cz, jedná se o firmu Čajová květina s. r. o.. Zde máte záruku nejlepšího Matcha čaje dostupného v ČR. Majitel firmy osobně jezdí na plantáže, kde se Matcha čaj sklízí a celkově se tomuto tématu věnuje do hloubky. Je to prostě Matcha lover :)


Doufám, že jsem vás inspirovala a třeba některé mé tipy přenesete do vlastního ranního rituálu. A nezapomeňte, každý den může být krásný, když si ho krásným uděláme. Netrapte se nad minulostí a nezaobírejte se budoucností. Nasaďte úsměv (ale pravý od srdce) a uvidíte, že vám bude hned líp. 

Napište mi do komentářů vaše ranní rituály, ať ten svůj můžu něčím oživit :)


Žádné komentáře:

Okomentovat